lördag 22 oktober 2011

V 42

Den här veckan har vi skapat för fullt i gruppen. Vi har gjort gipsmasker av våra ansikten och målat dem, och vi har skapat vårt verk "ett jordklot- två världar". Jag är mycket nöjd med resultatet. Jag lägger in två bilder nedan. Sedan har vi börjat planera hur uppvisningen ska gå till. Vi har ändrat lite på hur vi ska göra uppvisningen, men jag vill inte berätta hur det ska gå till för då blir det inte roligt att se det sen. Vad jag kan säga är att vi tänker att vi ska vara i ett mindre rum där publiken kommer närmare oss och kan se ordentligt. Vi kommer vara utklädda och rörliga på scenen. Det blir dans och skådespeleri.

På onsdagens seminarium skulle vi ta med en fin och en ful sak. Jag hade med ett armband jag tycker är fint och ett läppglans jag tycker är fult på läpparna. Det är intressant att det verkar som att de flesta är överens om vad som är fult. Saker som har skrikiga färger som skär sig med varandra, dunkla färger, porslinssaker och saker som är tagna ur sitt sammanhang verkar upplevas som fula. De sakerna som upplevdes som fina verkade ofta ha ett affektivt värde för personen. Det kunde vara något man fått av någon man tycker om eller något som bär på ett minne. Klara färger verkade också upplevas som fina.


/ Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar